package javaCalisma01;
import java.util.Random;
public class main2 {
public static void main(String[] args){
Random dice = new Random();
int frequency[] = new int[7];// bizim 1 ile 6 arasındaki sayıların kac kere
//geldigini ogrenmemiz lazım.bunun icin 1 ile 6 arası sayılar lazım.Bunu
//saglamak icin icin ancak 7 degerini verebiliriz.1 ile 6 arasını kullanıp
//0 ı kullanmayız.eger 6 yapsaydık 0dan 5e kadar olacaktı.Bizim 0a ihtiyacımız
//olmucaktı ama 6 ya ihtiyacımız var.
for(int i=1;i<6;i++){
++frequency[dice.nextInt(6)+1];
}
System.out.println("Numbers\tValues");
for(int i=1;i<frequency.length;i++){
System.out.println(i+"\t"+frequency[i]);
}
}
}
Output su sekildedir:
Number Frequencies
1 1
2 1
3 0
4 4
5 0
6 4
Örnek 2:Kactane oldugunu bilmedigimiz sayıların ortalamasını hesaplama:
public class main1 {
public static void main(String[] args){Scanner scan = new Scanner(System.in);
System.out.println(average(10,30,40,20,50));
}
public static int average(int...numbers){
int total=0;
for(int x:numbers)
total+=x;
return total/numbers.length;
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder